Pizza TuSi
Personálna agentúra Mr.JOB Slovenská franchisingová asociácia

Sociálne médiá menia tvár podnikania

Zabudnite na TV
 
Bez zákazníkov, niet podnikania. Priťahujete ich aj prostredníctvom médií – TV, rádia, novín, a pod.
 
ALARM 1
 
Viete, koľko trvalo týmto rôznym médiám dosiahnuť 50 miliónov používateľov?
-          rádio: 38 rokov
-          televízia: 13 rokov
-          internet: 4 roky
-          facebook: 100 miliónov užívateľov za menej ako 9 mesiacov!
 
 
Zabudnite na časy, keď gro vašich reklamných kampaní tvorili tlačové správy a reklamné spoty v rádiách či TV. V dnešnej dobe, ktorú môžeme kľudne nazvať érou sociálnych médií, sa vzťah so zákazníkom musí nadväzovať poctivejšou a priamejšou cestou. Zákazníci vám už všetko neuveria. A hlavne všetci a všetko je na webe. Podniky tak čelia novej výzve – čo treba urobiť pre to, aby sme uspeli v týchto časoch?
 
 
Nikdy neviete, kto koho pozná
 
Spotrebitelia v časoch krízy ťažšie vyťahujú peňaženky. Kým ich vytiahnu, spravia si rešerš – prehľad situácie. Najskôr oslovia priateľov. Pozrú si ich profily na webovej stránke, čo si kúpili, ktorú reštauráciu odporúčajú, kde sa k nemu správali pozorne. Potom si pozrú vaše stránky, porovnajú ich s inými, až potom idú „na vec“. Nesnažia sa vás nájsť prostredníctvom Googl-a, ale prostredníctvom sociálnych médií. A v tom je ich sila! Jednoducho dnes už tak ľahko nezaregujú na reklamu vašej frimy. Skôr zareagujú na radu priateľa, dobré referencie od iných ľudí. Základ je teda mať fungujúci podnik, dobrý vzťah k zákazníkovi, to niečo navyše, čo vás odlíši od konkurencie, kvalitný servis a hlavne nepodceniť ani jedného klienta.
 
 
Mnohokrát sme písali o tom, ako rýchlo sa dnes šíria informácie. Ak ste si doposiaľ túto skutočnosť neuvedomovali, je načase čeliť jej bezodkladne. Pomocou sociálnych sietí môžete komunikovať možno len s pár desiatkami zákazníkov (aj potenciálnymi), ale tí majú priateľov a priatelia majú priateľov. Dobrá referencia je hodná zlata no nezabudnite, že i tá zlá sa dnes vie rozšíriť silou blesku. Neodbite židneho zákazníka preto, že sa u vás chce len napiť vody! Nikdy neviete, koho pozná a koho vám do obchodu pritiahnu jeho referencie alebo, samozrejme, naopak.
 
 
ALARM 2
 
Iba 14% zákazníkov verí reklame. Zato 78% verí osobným odporúčaniam!
34% blogov na internete hovorí o názoroch na produkt alebo značku.
80% používateľov Twitteru twittuje pomocou mobilu, t.j. okamžité novinky odvšadiaľ. Čo to môže znamenať pri zlom spotrebiteľskom zážitku?
 
 
Spoznajte mladého spotrebiteľa
 
5 ročné dieťa si vie pustiť CD. 9 ročné sa vie dohovárať s kamarátom cez Skype. Nezabudnite, že vám vyrastajú noví zákazníci, ktorí, z ktorých väčšina strávi viac času na sociálnych sieťach, než pri TV. Buďte k nim citliví, buďte nápomocní, zábavní, novátorskí. A nezabúdajte, že deti sú múdri zákazníci, ktorých len tak ľahko neoklamete.
 
 
ALARM 3
 
70% ľudí v rozmedzí od 18 – 34 rokov pozerá TV na webe.
Viac ako 90% tínedžerov sa chce na webe dozvedieť o produktoch a službách určených na zábavu (a pozor, aj ich na fórach vo veľkom rozoberajú!).
 
 
Smelo čeľte aj zlým referenciám
 
Krása sociálnych médií spočíva v tom, že vaši zákazníci nie sú len kritizujúci frfľoši, ale zároveň vedia veľa odpustiť. Môžu vám byť životne dôležitou spätnou väzbou a zrkadlom, keď vyjadria, čo sa im nepáči a čo presne od vašej firmy očakávajú.
 
 
Budúcnosť?
 
Spoločnosť sa očividne mení. Viac si nehľadáme informácie. Informácie si hľadajú nás prostredníctvom sociálnej siete. Viac ako 1,5 milióna informácií sa denne vymení na Facebook-u.
Nesnažte sa len predávať. V prvom rade si robte kontakty. Upustite od veľkých reklamných kampaní a radšej podnikajte menšie kroky – vylepšite si svoju komunikáciu so spotrebiteľom. Buďte ľahko dosiahnuteľní a nápomocní. Robte svoj biznis úprimne.
 
 
ALARM 4
 
Viete, na ktorých webových stránkach prebieha najhorúcejšia premávka? Nie, nie sú to pornostránky, lež sociálne médiá.
Ak by bol Facebook krajinou, bol by 4 najväčšou, čo do počtu obyvateľov (po Číne, Indii a USA)
 
 
Na záver rada od starého harcovníka svetom medziľudských vzťahov Dalea Carnegieho: Najskôr počúvajte, potom predávajte!




Podobné články


7 tipov na leták, ktorý predáva

7 tipov na leták, ktorý predáva

Tipy na čo nezabudnúť a čomu sa vyhnúť pri tvorbe Vašich reklamných letákov.

30.10.2010 viac info
Reč tela v biznise

Reč tela v biznise

Rečou Vášho tela viete ovplyvniť to, či budete mať úspech alebo nie. Keď idete na konferenciu, stretnutie alebo obchodné rokovanie, je dôležité, aby ste vedeli, ako sa správať tak, aby ste k sebe pritiahli tých ľudí, s ktorými chcete obchodovať alebo ich zaradiť medzi svoje obchodné kontakty.

03.11.2010 viac info
Ako tvoriť biznis plán?

Ako tvoriť biznis plán?

Podnikateľským plánom investorovi preukazujete nielen to, že svojmu podnikaniu veríte a rozumiete, ale aj to, že nad podnikaním dokážete koncepčne uvažovať. Dôležitým predpokladom dobrého plánu je jasná a logická obsahová štruktúra. S prihliadnutím na rôznorodosť podnikania možno len veľmi ťažko vytvoriť univerzálny návod na tvorbu plánu, ak sa však budete pridržiavať uvedených otázok, nemali by ste na nič podstatné zabudnúť.

04.11.2010 viac info
Pred tým, než odošlete e-mail

Pred tým, než odošlete e-mail

Aké sú základné pravidlá pre správnu formuláciu e-mailov?

09.11.2010 viac info
Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Pozrite sa na krátky zoznam typov kritík, na ktoré sa oplatí reagovať a potom tých, ktoré si nezaslúžia Vašu pozornosť.

18.11.2010 viac info
10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

Public relations (PR), t.j. vzťahy s verejnosťou sú vlastne len inou formou reklamy. Ak sa v nich riadite správnymi stratégiami, dokážu divy. Oproti reklame má PR pár neodškriepiteľných výhod: nízke náklady a väčšiu dôveryhodnosť. Reklamu už totiž dokáže spotrebiteľ ľahko prekuknúť. Naproti tomu produkt spomenutý v kontexte správy či článku plní úlohu pasívnej propagácie, ktorá je neraz omnoho účinnejšia a schopnejšia prinútiť spotrebiteľa k činu, či dokonca upriamiť na seba pozornosť médií, než samotná reklama.

18.11.2010 viac info
Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Internet je plný strašidelných stránok, a to nielen z hľadiska ich zlého dizajnu. Je mnoho iných vecí, ktoré robia webovú stránku priateľskú k jej užívateľom – nehovoriac o tých, ktoré ich ovplyvnia natoľko, že sa s Vami rozhodnú urobiť obchod. Cez kontakt až po informácie od zákazníkov, pozrite sa na pár najdôležitejších prvkov, ktoré by Vaša stránka mala obsahovať v prípade, že má byť efektívnym pomocníkom Vášho biznisu.

06.12.2010 viac info
Budujte si svoj imidž na internete

Budujte si svoj imidž na internete

Ak nie ste na internete, akoby ste ani neboli. Komunikačné technológie napredujú míľovými krokmi a ani podnikanie sa bez nich už naozaj nezaobíde. Byť on-line však nestačí.

18.12.2010 viac info
5 tipov ako využiť Skype vo firme

5 tipov ako využiť Skype vo firme

Skype je neoceniteľný nástroj komunikácie vo firmách. Zahŕňa v sebe rad pôsobivých vlastností, pomocou ktorých viete posielať súbory, ohlásiť schôdzku u obchodných partnerov, uskutočňovať video konferencie či telefonovať do zahraničia.

27.12.2010 viac info
Ako diplomaticky povedať NIE

Ako diplomaticky povedať NIE

Môže sa stať, že sa dostanete do situácie, v ktorej Vám partner, spolupracovník alebo zamestnanec navrhne niečo, čo Vy nepovažujete za správne, etické.

17.01.2011 viac info