Pizza TuSi
Personálna agentúra Mr.JOB Slovenská franchisingová asociácia

Koľko treba na McDonald´s?

Koľko peňazí treba mať, aby ste si mohli otvoriť reštauráciu McDonald‘s? Niečo vyše 564-tisíc eur. Pre túto americkú firmu je predaj licencií podstatnou záležitosťou. Reštaurácií McDonald‘s, ktoré vlastnia franchisisti, je viac ako tých, ktoré vlastní priamo firma.

 

Suma spomenutá na začiatku však nemusí byť v takejto výške. McDonald‘s má pre podnikateľov, ktorých považuje za mimoriadne schopných, program nazvaný BFL (z anglického Business Facilities Lease), čo je forma prenájmu. Pri tomto modeli musí mať záujemca niečo vyše 66-tisíc eur. Podnikateľ získa prenájom na tri roky a až potom si biznis odkúpi. Nižšia suma zahŕňa vstupnú kauciu a náklady na otvorenie reštaurácie.

 

Mimochodom, ak má podnikateľ dostatok financií a rozhodne sa pre prvý, drahší variant franchisingu, peniaze, ktoré zaplatí, nie sú poplatkom za licenciu pre McDonald‘s za to, že môže používať známe logo. Z vysokej sumy je vstupný franchisingový poplatok na dvadsať rokov ani nie desať percent. Zvyšok sú náklady spojené s vybavením reštaurácie podľa pravidiel, na ktorých dodržiavanie globálna firma úzkostlivo dbá. Okrem týchto peňazí si spoločnosť McDonald‘s berie určité percento z obratu reštaurácie. Ak podnikateľ získa licenciu, musí prejsť ročným tréningovým programom.

 

Prístup je viac ako značka

 

Dať peniaze do franchisingu a potom len čakať, kým prídu veľké zisky – takáto predstava pri McDonald‘s nefunguje. Firma si dáva záležať na tom, aby podnikateľ venoval firme každodennú starostlivosť. Aj preto nemôže franchising od McDonald‘s získať právnická osoba, ani jeden viacerí podnikatelia. Vždy len jeden človek, ktorý sa musí podniku venovať. Napokon, biznis je jeho a či bude fungovať, závisí aj od toho, kadiaľ ho majiteľ povedie.

McDonald‘s síce poskytuje značku, know-how, napojenie na dodávku surovín a umožňuje franchisistom profitovať na sieťových marketingových aktivitách, za týmto bodom sú však ďalšie rozhodnutia na podnikateľovi. Vidieť to aj na Slovensku – najviditeľnejšie azda v interiéri. Tí nápaditejší podnikatelia si základný mcdonaldovský interiér osviežujú vlastnými nápadmi.

 

Prečo kupovať franchising

 

Podnikanie na základe franchisingu je spojené najmä s prevádzkami rýchleho občerstvenia. McDonald‘s či KFC sú najznámejšie z globálnych značiek. Majiteľom úspešného konceptu predaja sa tento druh expanzie oplatí viac, ako otvárať po svete vlastné prevádzky. Predovšetkým sa veľká časť zodpovednosti presúva do rúk podnikateľa, ktorý dobre pozná lokálny trh. Franchisista má zasa výhody v dodávkach surovín, know-how a v známej značke.





Podobné články


Burger King kupuje firma s brazílskym kapitálom

Burger King kupuje firma s brazílskym kapitálom

Investičná spoločnosť 3G Capital zaplatí za hamburgerový reťazec štyri miliardy dolárov

11.09.2010 viac info
Zvodné krivky ženského tela- CONTOURS

Zvodné krivky ženského tela- CONTOURS

Franchisová príležitosť na základe skúseností v 800 prevádzkach.

30.10.2010 viac info
Na trhu so športovým vybavením stále nie je plno!

Na trhu so športovým vybavením stále nie je plno!

NIKE ponúka franchisovú príležitosť. Chystá sa otvoriť nové predajne športového oblečenia a hľadá pre svoje „NIKE Only Store“ partnerov.

30.10.2010 viac info
Nicole cosmetics- svet vôní

Nicole cosmetics- svet vôní

NICOLE našla svojho master franchisanta. Nízko nákladová franchisa práve štartuje a hľadá franchisantov pre celú Českú i Slovenskú republiku.

30.10.2010 viac info
VEKRA - nový koncept partnerskej spolupráce

VEKRA - nový koncept partnerskej spolupráce

VEKRA, najsilnejšia česká značka otvorových náplní, ponúka nový koncept spolupráce s obchodnými partnermi.

30.10.2010 viac info
Noví špecialisti na chudnutie

Noví špecialisti na chudnutie

DietPlus® ako nový český franchisový systém, princípom sú nutrične vyvážené hotové jedlá, nemusíte premýšľať, chudnete.

03.11.2010 viac info
Bar, ktorý zaujme predovšetkým ženy

Bar, ktorý zaujme predovšetkým ženy

Nová príležitosť pre master franchisanta k vybudovaniu 30 prevádzok ParfumBar® na území Českej republiky.

22.11.2010 viac info
Bar, kde sa nenudíte

Bar, kde sa nenudíte

The PUB Pilsner Unique Bar je český koncept originálnych samoobslužných pivných barov a reštaurácií. Hostia si sami čapujú pivo a zúčastňujú sa zábavných hier.

29.01.2011 viac info
Franchisa do moderného mesta

Franchisa do moderného mesta

Bageterie Boulevard je sieť mestských bagetérií francúzskeho štýlu. Chystá sa na prvých franchisantov.

29.01.2011 viac info
Franchisa pre náročných

Franchisa pre náročných

KA International je medzinárodná sieť s luxusnými dekoratívnymi doplnkami do interiéru. Svoje výrobky distribuuje do viac než 400 štúdií vo viac než 47 krajinách sveta.

03.02.2011 viac info