Pizza TuSi
Personálna agentúra Mr.JOB Slovenská franchisingová asociácia

E-commerce- je potrebný?

Ak sú pri predaji výrobku, služby, alebo myšlienky potrebné komplexné informácie, elektronický obchod môže byť najefektívnejším a najlacnejším spôsobom predaja. Klientom zabezpečuje komplexnosť požadovaných informácií, možnosť porovnania vybraných modelov, alebo doplnenia objednávky o komplementárne produkty a to všetko pri maximálnom pohodlí z domu pri nákupe na  jednom mieste – vo vašom virtuálnom obchode. Vašej spoločnosti prináša obchodovanie cez internet možnosť predávať produkty komukoľvek a kdekoľvek, ale najmä pri znížených nákladoch. Znamená to rozšírenie trhu z lokálneho na globálny, zníženie cien vzhľadom na nízke náklady a následne zvýšenie obratov.

Prečo  používať na predaj internet:

  1. Rozšírte Váš biznis
    Používajte internet pre oboznámenie ľudí kto ste, čo predávate a prečo by mali obchodovať práve s vami.

     
  2. Zákaznícke služby
    Poskytujte lepšie a úspešnejšie zákaznícke služby.

     
  3. Marketing a reklama
    Mnoho spoločností používa Internet ako efektívny nástroj obchodu. Internet ponúka jednoduchšie zameranie trhu na základe vopred stanovených kritérií ako vek, vzdelanie, pohlavie atď. Tradičné reklamné média ako sú noviny, rádio alebo televízia takéto možnosti neposkytujú a tak platíte za zobrazenie aj zákazníkom, ktorí vás vôbec nezaujímajú, alebo sú pre daný produkt nevhodní. Internet naviac poskytuje interaktivitu, teda spätný kanál od zákazníkov smerom k vám. Môžete plne využívať výhody multimediálnych prezentácií poskytujúcich grafiku, zvuk a video.

     
  4. Rozšírenie informácií
    Rozširujte a poskytujte informácie veľmi rýchlo.

     
  5. Dotazníky
    Využívajte možnosti spätných kanálov od zákazníkov.

     
  6. Dodávatelia / Konkurencia
    Internet nie je len o generovaní nového predaja. Používajte ho na získavanie informácií o konkurencii, nových dodávateľoch, aktuálnych udalostiach a finančných informáciách.

     
  7. Vzdialený prístup
    Zamestnanci a zákazníci môžu získavať potrebné informácie z ktoréhokoľvek miesta na zemi.

     
  8. Komunikácia
    Komunikujte rýchlo a profesionálne.

 

Kvalitný popis produktu môže výrazne vplývať na mieru konverzie návštevníka na zákazníka. Je bežné až zvýšenie o 30-100%. Rovnako tak, ako sa kvalitný popis podpíše pod vyššiu mieru konverzie, rovnako tak sa dramatický zvýši návštevnosť z vyhľadávačov vďaka unikátnemu obsahu na stránkach. Väčšina on-line predajcov používa kópiu popisov od svojich dodávateľov. Preberú aj texty, aj obrázky. Používajú potom kópie, ktoré vyhľadávač ani neumiestňuje do výsledkov vyhľadávania (lebo už rovnaký obsah má) a nepodarí sa im dosiahnuť konzistentný tón, ktorý by presvedčil zákazníkov o kúpe. To vytvára výnimočnú príležitosť pre zdatných obchodníkov – písanie kvalitných e-commerce popisov, článkov a obsahu vytvára jedinečnú konkurenčnú výhodu.

 

 

Kvalitný e-commerce text musí dosiahnuť dva ciele:

  • Vytvoriť dôveru a
  • Presvedčiť návštevníkov, že váš produkt je pre neho ten pravý

Potenciálni zákazníci nemôžu vidieť, ani sa dotýkať výrobku, pretože to nie je fyzicky možné. To je dôvod, prečo je dôležité, aby kvalitný text trafil očakávania zákazníkov a zároveň ich presvedčil ich, že vaša spoločnosť je dôveryhodná a vhodná k nákupu produktu, o ktorý sa zákazník zaujíma. Presviedčanie a vytváranie dôvery sú zložité veci. Vytvoriť ich slovami je zložité, napriek tomu je to dosiahnuteľné.

Musíte vytvoriť správny tón, určitý mix medzi informovaním a výzvou ku kúpe a zároveň predstaviť využiteľnosť produktu, jeho praktickosť a výhody. Ak texty a popisy dávajú zmysel, bude to viesť k tomu, že vaše produkty a služby spĺňajú potreby vašich zákazníkov.





Podobné články


7 tipov na leták, ktorý predáva

7 tipov na leták, ktorý predáva

Tipy na čo nezabudnúť a čomu sa vyhnúť pri tvorbe Vašich reklamných letákov.

30.10.2010 viac info
Sociálne médiá menia tvár podnikania

Sociálne médiá menia tvár podnikania

Sú sociálne médiá ako Facebook a Twitter len novodobou módnou vlnou v komunikácii na internete, alebo predstavujú niečo viac? V čom spočíva ich sila, ako fungujú a prečo by ich malí a strední podnikatelia nemali brať na ľahkú váhu? Pohľadajme spolu zopár odpovedí.

30.10.2010 viac info
Reč tela v biznise

Reč tela v biznise

Rečou Vášho tela viete ovplyvniť to, či budete mať úspech alebo nie. Keď idete na konferenciu, stretnutie alebo obchodné rokovanie, je dôležité, aby ste vedeli, ako sa správať tak, aby ste k sebe pritiahli tých ľudí, s ktorými chcete obchodovať alebo ich zaradiť medzi svoje obchodné kontakty.

03.11.2010 viac info
Ako tvoriť biznis plán?

Ako tvoriť biznis plán?

Podnikateľským plánom investorovi preukazujete nielen to, že svojmu podnikaniu veríte a rozumiete, ale aj to, že nad podnikaním dokážete koncepčne uvažovať. Dôležitým predpokladom dobrého plánu je jasná a logická obsahová štruktúra. S prihliadnutím na rôznorodosť podnikania možno len veľmi ťažko vytvoriť univerzálny návod na tvorbu plánu, ak sa však budete pridržiavať uvedených otázok, nemali by ste na nič podstatné zabudnúť.

04.11.2010 viac info
Pred tým, než odošlete e-mail

Pred tým, než odošlete e-mail

Aké sú základné pravidlá pre správnu formuláciu e-mailov?

09.11.2010 viac info
Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Pozrite sa na krátky zoznam typov kritík, na ktoré sa oplatí reagovať a potom tých, ktoré si nezaslúžia Vašu pozornosť.

18.11.2010 viac info
10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

Public relations (PR), t.j. vzťahy s verejnosťou sú vlastne len inou formou reklamy. Ak sa v nich riadite správnymi stratégiami, dokážu divy. Oproti reklame má PR pár neodškriepiteľných výhod: nízke náklady a väčšiu dôveryhodnosť. Reklamu už totiž dokáže spotrebiteľ ľahko prekuknúť. Naproti tomu produkt spomenutý v kontexte správy či článku plní úlohu pasívnej propagácie, ktorá je neraz omnoho účinnejšia a schopnejšia prinútiť spotrebiteľa k činu, či dokonca upriamiť na seba pozornosť médií, než samotná reklama.

18.11.2010 viac info
Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Internet je plný strašidelných stránok, a to nielen z hľadiska ich zlého dizajnu. Je mnoho iných vecí, ktoré robia webovú stránku priateľskú k jej užívateľom – nehovoriac o tých, ktoré ich ovplyvnia natoľko, že sa s Vami rozhodnú urobiť obchod. Cez kontakt až po informácie od zákazníkov, pozrite sa na pár najdôležitejších prvkov, ktoré by Vaša stránka mala obsahovať v prípade, že má byť efektívnym pomocníkom Vášho biznisu.

06.12.2010 viac info
Budujte si svoj imidž na internete

Budujte si svoj imidž na internete

Ak nie ste na internete, akoby ste ani neboli. Komunikačné technológie napredujú míľovými krokmi a ani podnikanie sa bez nich už naozaj nezaobíde. Byť on-line však nestačí.

18.12.2010 viac info
5 tipov ako využiť Skype vo firme

5 tipov ako využiť Skype vo firme

Skype je neoceniteľný nástroj komunikácie vo firmách. Zahŕňa v sebe rad pôsobivých vlastností, pomocou ktorých viete posielať súbory, ohlásiť schôdzku u obchodných partnerov, uskutočňovať video konferencie či telefonovať do zahraničia.

27.12.2010 viac info