Pizza TuSi
Personálna agentúra Mr.JOB Slovenská franchisingová asociácia

Dane z príjmov po novom

Nezdaniteľná časť základu dane na daňovníka a manželku/la

 

  • suma sa znížila zo 4 025,70 eur na 3 559,30 eur
  • čiastka sa bude môcť uplatniť len pri tzv. aktívnych príjmoch – príjmy zo závislej činnosti, podnikania alebo inej samostatnej zárobkovej činnosti
  • na príjmy z prenájmu, kapitálového majetku, predaja nehnuteľností, výhier a iných príjmov – t.j. pasívne príjmy - si daňovú úľavu od 1. januára 2011 nebude možné uplatniť

 


Nezdaniteľná časť základu dane na sporenie a poistenie

  • čiastka 398,33 eur za zdaňovacie obdobie bola zrušená
  • týka sa to účelového sporenia, doplnkového dôchodkového sporenia a životného poistenia

 


Odpisovanie hmotného majetku

  • zjednotil sa spôsob odpisovania hmotného majetku obstaraného formou finančného prenájmu s inými formami obstarania
  • možnosť jeho odpísania – po štyroch rokoch

 


Paušálne výdavky

  • zjednotila sa výška paušálnych výdavkov SZČO na 40 % z úhrnu príjmov daňovníka, o ktoré si bude môcť znížiť základ dane
  • remeselné živnosti, ktoré si doteraz mohli odpísať paušálne výdavky vo výške 60 % tak touto zmenou zaplatia väčšiu daň z príjmov

 


Nehmotný majetok

  • za nehmotný majetok sa od 1. januára 2011 považujú aj oceniteľné práva
  • odpisy týchto práv budú súčasťou základu dane

 


Príjmy pri prenájme, z prevodu cenných papierov a i.

  • suma z prenájmu nehnuteľností, či z prevodu cenných papierov, oslobodená od dane sa znížila na fixných 500 eur.




Podobné články


7 tipov na leták, ktorý predáva

7 tipov na leták, ktorý predáva

Tipy na čo nezabudnúť a čomu sa vyhnúť pri tvorbe Vašich reklamných letákov.

30.10.2010 viac info
Sociálne médiá menia tvár podnikania

Sociálne médiá menia tvár podnikania

Sú sociálne médiá ako Facebook a Twitter len novodobou módnou vlnou v komunikácii na internete, alebo predstavujú niečo viac? V čom spočíva ich sila, ako fungujú a prečo by ich malí a strední podnikatelia nemali brať na ľahkú váhu? Pohľadajme spolu zopár odpovedí.

30.10.2010 viac info
Reč tela v biznise

Reč tela v biznise

Rečou Vášho tela viete ovplyvniť to, či budete mať úspech alebo nie. Keď idete na konferenciu, stretnutie alebo obchodné rokovanie, je dôležité, aby ste vedeli, ako sa správať tak, aby ste k sebe pritiahli tých ľudí, s ktorými chcete obchodovať alebo ich zaradiť medzi svoje obchodné kontakty.

03.11.2010 viac info
Ako tvoriť biznis plán?

Ako tvoriť biznis plán?

Podnikateľským plánom investorovi preukazujete nielen to, že svojmu podnikaniu veríte a rozumiete, ale aj to, že nad podnikaním dokážete koncepčne uvažovať. Dôležitým predpokladom dobrého plánu je jasná a logická obsahová štruktúra. S prihliadnutím na rôznorodosť podnikania možno len veľmi ťažko vytvoriť univerzálny návod na tvorbu plánu, ak sa však budete pridržiavať uvedených otázok, nemali by ste na nič podstatné zabudnúť.

04.11.2010 viac info
Pred tým, než odošlete e-mail

Pred tým, než odošlete e-mail

Aké sú základné pravidlá pre správnu formuláciu e-mailov?

09.11.2010 viac info
Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Pozrite sa na krátky zoznam typov kritík, na ktoré sa oplatí reagovať a potom tých, ktoré si nezaslúžia Vašu pozornosť.

18.11.2010 viac info
10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

Public relations (PR), t.j. vzťahy s verejnosťou sú vlastne len inou formou reklamy. Ak sa v nich riadite správnymi stratégiami, dokážu divy. Oproti reklame má PR pár neodškriepiteľných výhod: nízke náklady a väčšiu dôveryhodnosť. Reklamu už totiž dokáže spotrebiteľ ľahko prekuknúť. Naproti tomu produkt spomenutý v kontexte správy či článku plní úlohu pasívnej propagácie, ktorá je neraz omnoho účinnejšia a schopnejšia prinútiť spotrebiteľa k činu, či dokonca upriamiť na seba pozornosť médií, než samotná reklama.

18.11.2010 viac info
Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Internet je plný strašidelných stránok, a to nielen z hľadiska ich zlého dizajnu. Je mnoho iných vecí, ktoré robia webovú stránku priateľskú k jej užívateľom – nehovoriac o tých, ktoré ich ovplyvnia natoľko, že sa s Vami rozhodnú urobiť obchod. Cez kontakt až po informácie od zákazníkov, pozrite sa na pár najdôležitejších prvkov, ktoré by Vaša stránka mala obsahovať v prípade, že má byť efektívnym pomocníkom Vášho biznisu.

06.12.2010 viac info
Budujte si svoj imidž na internete

Budujte si svoj imidž na internete

Ak nie ste na internete, akoby ste ani neboli. Komunikačné technológie napredujú míľovými krokmi a ani podnikanie sa bez nich už naozaj nezaobíde. Byť on-line však nestačí.

18.12.2010 viac info
5 tipov ako využiť Skype vo firme

5 tipov ako využiť Skype vo firme

Skype je neoceniteľný nástroj komunikácie vo firmách. Zahŕňa v sebe rad pôsobivých vlastností, pomocou ktorých viete posielať súbory, ohlásiť schôdzku u obchodných partnerov, uskutočňovať video konferencie či telefonovať do zahraničia.

27.12.2010 viac info