Pizza TuSi
Personálna agentúra Mr.JOB Slovenská franchisingová asociácia

Budujte si svoj imidž na internete

Potrebujete vybudovať taký priestor, do ktorého sa vaši zákazníci budú radi vracať, a ktorého www adresu radi posunú aj svojim známym. Chýb, ktorých sa však môžete pri navrhovaní stránky dopustiť je mnoho. Sústreďme sa spolu na tie, ktoré môžu vášmu biznisu naozaj ublížiť a zatnúť do živého. Vyhnite sa nasledujúcim nedostatkom a návštevníci vašej stránky vám poďakujú.

 

10 vecí, ktorým sa pri navrhovaní stránky určite vyhnite

 

Chyba číslo 1 – nenaplánovanie webovej stránky


Pred tým, než začnete s budovaním webovej stránky, sadnite si a zadefinujte jej zámery a ciele. Potom si rozvrhnite rozloženie stránky počnúc domovskou/hlavnou stránkou cez každú stranu, ktorá sa tam bude vyskytovať. Cieľ vašej stránky – či už to bude predaj tovaru alebo služieb, atď. – by sa mal odzrkadľovať už v jej dizajne. Bez jasnej myšlienky a odkazu, čo chcete stránkou dosiahnuť sa do povedomia jej potenciálnych užívateľov nedostanete a výsledkom bude, že sa viac sa na ňu nevrátia. Nezabudnite, že pri hľadaní nových zákazníkov, hráte na webe na prvý dojem. Ten rozhodne o tom, či na stránke ostanú, alebo budú klikať na iné.

 

Chyba číslo 2 – kontaktné informácie nie sú umiestnené na viditeľnom mieste

 

V prípade, že sa chystáte cez stránku predávať, musíte ponúknuť jej návštevníkom dostatok príležitostí na to, aby na nej našli kontakt na vás. Najvkusnejšou cestou je vytvoriť tlačidlo „Kontakt“, pod ktorým sa budú nachádzať kompletné informácie – telefónne a faxové číslo, e-mailová adresa, sídlo, atď. Už samotná prítomnosť tejto informácie pôsobí profesionálne. Vyskúšajte tiež vložiť na koniec každej strany váš e-mail.

 

Chyba číslo 3 – poškodené hyperlinky


Texty na stránkach nezriedka obsahujú odkazy, t.j. hyperlinky na iné stránky, dokumenty, časti dokumentov. Nefunkčné hyperlinky, ktoré vás neprepoja s inou stránku či dokumentom keď na ne kliknete, sú zlým snom každého užívateľa internetu. Kontrolujte svoju stránku. Testujte ju každý týždeň, aby ste sa presvedčili, že všetky vaše hyperlinky sú funkčné.

 

Chyba číslo 4 – neaktuálne informácie


Spravte si prehľad, aké informácie sa na vašej stránke nachádzajú a v prípade, že sa ktorákoľvek z nich – áno, aj tá najnepodstatnejšia - zmení, bezodkladne ju aktualizujte. Malí a strední podnikatelia si nemôžu dovoliť strácať dôveryhodnosť tým, že budú mať na svojej stránke neúplné či neaktuálne informácie.

 

Chyba číslo 5 – príliš mnoho štýlov písma a farieb


Stránky by mali mať jednotný, konzistentný vzhľad. Nenechajte tvorbu vašej stránky na niekom, kto z nej spraví mišmaš krikľavých farieb a fontov. Používajte jeden typ písma, prípadne dva. Takisto buďte opatrní pri výbere farieb – maximálne tri na stránku. Zámerom je utvrdiť vašich zákazníkov o tom, že nie ste bláznivý maliar, ale že vaša firma je zárukou solídnosti a stability.

 

Chyba číslo 6 – osirotené stránky


Zapamätajte si jedno: každá strana vášho webu musí mať na viditeľnom mieste umiestnený link, cez ktorý sa môže návštevník vrátiť na začiatok strany alebo na hlavnú stránku. Prečo? Môže sa stať, že zákazník bude chcieť poslať svojmu známemu URL odkaz (zjednodušene povedané adresu lokácie danej stránky na internete) na váš článok a nový návštevník si bude chcieť prezrieť celú vašu internetovú stránku. Preto nezabudnite umiestniť tlačidlo „Úvod“ na každú stranu. Takto dokážete tento problém poľahky vyriešiť.

 

Chyba číslo 7 – otváranie stránok v novom okne


Šetrite návštevníkom vašej stránky miesto, ktoré majú k dispozícii vo svojom počítači či notebooku. Nastavte si stránku tak, aby sa nové okná otvárali ako nové „ušká“ v prehliadačoch a nie ako samostatné okná.

 

Chyba číslo 8 – pomaly sa naťahujúce stránky


Pomalý server a stránky načítavajúce sa nekonečné hodiny sú pre profesionálne stránky neospravedlniteľné. Vyzývajú návštevníkov na odkliknutie sa preč. Ak je na vine váš server, nájdite si iného hostiteľa. Ak je na vine príliš veľa grafiky, ktorú na stránke máte, uberte z nej.

 

Chyba číslo 9 – použitie špičkovej technológie


Nie je internet práve o tom? Nie. Nie za takú cenu, že pri každej príležitosti bude systém od vašich návštevníkov požadovať stiahnutie si najnovšieho softvéru, aby sa stránky dali prehliadať. Flash-ová upútavka je síce šik, ale nikto ju vlastne nebude sledovať. Nikdy nepoužívajte také webové nástroje, ktoré vašich zákazníkov donútia kliknúť ešte na inú stránku, aby si stiahli program, pomocou ktorého si budú môcť prehliadať tú vašu.

 

Chyba číslo 10 – ja nepotrebujem byť na internete


Ešte raz: ak nie ste na internete, akoby ste ani neboli. Pomôže vám zasiahnuť široké skupiny zákazníkov, prípadne i expandovať.





Podobné články


7 tipov na leták, ktorý predáva

7 tipov na leták, ktorý predáva

Tipy na čo nezabudnúť a čomu sa vyhnúť pri tvorbe Vašich reklamných letákov.

30.10.2010 viac info
Sociálne médiá menia tvár podnikania

Sociálne médiá menia tvár podnikania

Sú sociálne médiá ako Facebook a Twitter len novodobou módnou vlnou v komunikácii na internete, alebo predstavujú niečo viac? V čom spočíva ich sila, ako fungujú a prečo by ich malí a strední podnikatelia nemali brať na ľahkú váhu? Pohľadajme spolu zopár odpovedí.

30.10.2010 viac info
Reč tela v biznise

Reč tela v biznise

Rečou Vášho tela viete ovplyvniť to, či budete mať úspech alebo nie. Keď idete na konferenciu, stretnutie alebo obchodné rokovanie, je dôležité, aby ste vedeli, ako sa správať tak, aby ste k sebe pritiahli tých ľudí, s ktorými chcete obchodovať alebo ich zaradiť medzi svoje obchodné kontakty.

03.11.2010 viac info
Ako tvoriť biznis plán?

Ako tvoriť biznis plán?

Podnikateľským plánom investorovi preukazujete nielen to, že svojmu podnikaniu veríte a rozumiete, ale aj to, že nad podnikaním dokážete koncepčne uvažovať. Dôležitým predpokladom dobrého plánu je jasná a logická obsahová štruktúra. S prihliadnutím na rôznorodosť podnikania možno len veľmi ťažko vytvoriť univerzálny návod na tvorbu plánu, ak sa však budete pridržiavať uvedených otázok, nemali by ste na nič podstatné zabudnúť.

04.11.2010 viac info
Pred tým, než odošlete e-mail

Pred tým, než odošlete e-mail

Aké sú základné pravidlá pre správnu formuláciu e-mailov?

09.11.2010 viac info
Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Pozrite sa na krátky zoznam typov kritík, na ktoré sa oplatí reagovať a potom tých, ktoré si nezaslúžia Vašu pozornosť.

18.11.2010 viac info
10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

Public relations (PR), t.j. vzťahy s verejnosťou sú vlastne len inou formou reklamy. Ak sa v nich riadite správnymi stratégiami, dokážu divy. Oproti reklame má PR pár neodškriepiteľných výhod: nízke náklady a väčšiu dôveryhodnosť. Reklamu už totiž dokáže spotrebiteľ ľahko prekuknúť. Naproti tomu produkt spomenutý v kontexte správy či článku plní úlohu pasívnej propagácie, ktorá je neraz omnoho účinnejšia a schopnejšia prinútiť spotrebiteľa k činu, či dokonca upriamiť na seba pozornosť médií, než samotná reklama.

18.11.2010 viac info
Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Internet je plný strašidelných stránok, a to nielen z hľadiska ich zlého dizajnu. Je mnoho iných vecí, ktoré robia webovú stránku priateľskú k jej užívateľom – nehovoriac o tých, ktoré ich ovplyvnia natoľko, že sa s Vami rozhodnú urobiť obchod. Cez kontakt až po informácie od zákazníkov, pozrite sa na pár najdôležitejších prvkov, ktoré by Vaša stránka mala obsahovať v prípade, že má byť efektívnym pomocníkom Vášho biznisu.

06.12.2010 viac info
5 tipov ako využiť Skype vo firme

5 tipov ako využiť Skype vo firme

Skype je neoceniteľný nástroj komunikácie vo firmách. Zahŕňa v sebe rad pôsobivých vlastností, pomocou ktorých viete posielať súbory, ohlásiť schôdzku u obchodných partnerov, uskutočňovať video konferencie či telefonovať do zahraničia.

27.12.2010 viac info
Ako diplomaticky povedať NIE

Ako diplomaticky povedať NIE

Môže sa stať, že sa dostanete do situácie, v ktorej Vám partner, spolupracovník alebo zamestnanec navrhne niečo, čo Vy nepovažujete za správne, etické.

17.01.2011 viac info