Pizza TuSi
Personálna agentúra Mr.JOB Slovenská franchisingová asociácia

7 tipov na leták, ktorý predáva

Prinútiť sa sadnúť si a napísať text pre brožúrku či reklamný prospekt ponúkajúci produkt alebo službu môže byť poriadne skľučujúca a nepríjemná činnosť. I napriek tomu, že hodláte písať o veci, ktorú poznáte od A po Z. Jednou z najčastejších chýb, ktorých sa dopúšťajú obchodníci je, že sa sústreďujú na seba a nie na klienta, ktorý by mal byť za každých okolností stredobodom pozornosti. Tu je pár tipov, na ktoré by ste nemali zabudnúť pri tvorbe vašich letákov.

 

  1. Spomeňte výhody – povedať zákazníkovi, aký je váš produkt ohromujúci už nestačí. Najdôležitejšie je zdôrazniť mu prečo by ho mal chcieť. Ľudia sú plní emócií, nakupujú vtedy, keď vedia, aký úžitok im výrobok prinesie, jeho vlastnosti sú druhoradé. Pred písaním textu si odpovedajte na otázky, ktoré si kladie zákazník: „Čo mi to prinesie?“, „Ako mi to uľahčí život?“. Pri uvádzaní vlastností výrobku teda nezabudnite dodať: „...a tak môžete...“ alebo „...pre lepšiu...“ a pod. – napr. „...vysávač je ultra tichý, a tak môžete vysávať bez toho, aby ste...“ alebo „...vetrovka má flisovaný povrch kvôli lepšej ochrane pred vetrom...“.
     
  2. Používajte podtitulky – rozčlení a usporiada to vaše myšlienky a umožníčitateľovi dozvedieť sa, o čo vám ide, počas toho, ako leták preletí očami.

  3. Obsah kúskujte vyjadrite zmysel vášho letáku pomocou krátkych, výstižných paragrafov. Kedy ste si naposledy prečítali celý článok v novinách? Čas je drahý, povedzte, čo máte na srdci stručne. Ak ich zaujmete, budú chcieť detailnejšie informácie, ku ktorým sa dostanú cez odkaz (ktorý nesmiete zabudnúť do letáku uviesť) na webovú stránku.

  4. Používajte odrážky – ľudia majú radi odrážky, preto rozčleňte výhody do prehľadnej formy. Ušetrite klientovi čas a pomôžte mu takto rýchlo prebehnúť očami text.

  5. Píšte, akoby ste hovorili - predstavte si, že sa rozprávate so svojim zákazníkom. Určite nebudete používať dlhé neprehľadné súvetia. Buďte profesionálny i trochu priateľský. Vyhnite sa používaniu technických, odborných slov, ktoré by mohli čitateľa zmiasť. Avšak v tom prípade, že sa vo vašej brandži používajú špeciálne výrazy, ktoré vami oslovené publikum pozná, bez obáv ich použite.

  6. Upriamte sa na jednoduché posolstvo – jeden leták – jedna téma. Neobmedzujte sa na použitie len jedného, preplneného a neforemného letáku pre vašu kampaň. Obmieňajte svoj odkaz v ďalších. Takto máte väčšiu šancu, že zaujmete klientov a budú sa k vám vracať, aby zistili, čo je nové.

  7. Dajte im zámienku spraviť ďalší krok – posledná veta v letáku by mala vyzývať. Presvedčte svojich zákazníkov, aby si prišili Váš produkt / službu pozrieť, prípadne kúpiť. Vytvorte dojem naliehavosti, napríklad pomocou garancie vrátenia peňazí do 7 dní v prípade nespokojnosti, alebo sloganu: kúpte jeden, druhý je zadarmo, a pod. Takáto výzva, ktorá nabáda zákazníka ku konaniu, málokedy zlyhá. Hlavne, ak je vypracovaná presvedčivo.




Podobné články


Sociálne médiá menia tvár podnikania

Sociálne médiá menia tvár podnikania

Sú sociálne médiá ako Facebook a Twitter len novodobou módnou vlnou v komunikácii na internete, alebo predstavujú niečo viac? V čom spočíva ich sila, ako fungujú a prečo by ich malí a strední podnikatelia nemali brať na ľahkú váhu? Pohľadajme spolu zopár odpovedí.

30.10.2010 viac info
Reč tela v biznise

Reč tela v biznise

Rečou Vášho tela viete ovplyvniť to, či budete mať úspech alebo nie. Keď idete na konferenciu, stretnutie alebo obchodné rokovanie, je dôležité, aby ste vedeli, ako sa správať tak, aby ste k sebe pritiahli tých ľudí, s ktorými chcete obchodovať alebo ich zaradiť medzi svoje obchodné kontakty.

03.11.2010 viac info
Ako tvoriť biznis plán?

Ako tvoriť biznis plán?

Podnikateľským plánom investorovi preukazujete nielen to, že svojmu podnikaniu veríte a rozumiete, ale aj to, že nad podnikaním dokážete koncepčne uvažovať. Dôležitým predpokladom dobrého plánu je jasná a logická obsahová štruktúra. S prihliadnutím na rôznorodosť podnikania možno len veľmi ťažko vytvoriť univerzálny návod na tvorbu plánu, ak sa však budete pridržiavať uvedených otázok, nemali by ste na nič podstatné zabudnúť.

04.11.2010 viac info
Pred tým, než odošlete e-mail

Pred tým, než odošlete e-mail

Aké sú základné pravidlá pre správnu formuláciu e-mailov?

09.11.2010 viac info
Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Kedy odpovedať na negatívnu kritiku a kedy nie

Pozrite sa na krátky zoznam typov kritík, na ktoré sa oplatí reagovať a potom tých, ktoré si nezaslúžia Vašu pozornosť.

18.11.2010 viac info
10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

10 pravidiel rýchleho a jednoduchého PR

Public relations (PR), t.j. vzťahy s verejnosťou sú vlastne len inou formou reklamy. Ak sa v nich riadite správnymi stratégiami, dokážu divy. Oproti reklame má PR pár neodškriepiteľných výhod: nízke náklady a väčšiu dôveryhodnosť. Reklamu už totiž dokáže spotrebiteľ ľahko prekuknúť. Naproti tomu produkt spomenutý v kontexte správy či článku plní úlohu pasívnej propagácie, ktorá je neraz omnoho účinnejšia a schopnejšia prinútiť spotrebiteľa k činu, či dokonca upriamiť na seba pozornosť médií, než samotná reklama.

18.11.2010 viac info
Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Čo potrebuje podnikateľská web stránka?

Internet je plný strašidelných stránok, a to nielen z hľadiska ich zlého dizajnu. Je mnoho iných vecí, ktoré robia webovú stránku priateľskú k jej užívateľom – nehovoriac o tých, ktoré ich ovplyvnia natoľko, že sa s Vami rozhodnú urobiť obchod. Cez kontakt až po informácie od zákazníkov, pozrite sa na pár najdôležitejších prvkov, ktoré by Vaša stránka mala obsahovať v prípade, že má byť efektívnym pomocníkom Vášho biznisu.

06.12.2010 viac info
Budujte si svoj imidž na internete

Budujte si svoj imidž na internete

Ak nie ste na internete, akoby ste ani neboli. Komunikačné technológie napredujú míľovými krokmi a ani podnikanie sa bez nich už naozaj nezaobíde. Byť on-line však nestačí.

18.12.2010 viac info
5 tipov ako využiť Skype vo firme

5 tipov ako využiť Skype vo firme

Skype je neoceniteľný nástroj komunikácie vo firmách. Zahŕňa v sebe rad pôsobivých vlastností, pomocou ktorých viete posielať súbory, ohlásiť schôdzku u obchodných partnerov, uskutočňovať video konferencie či telefonovať do zahraničia.

27.12.2010 viac info
Ako diplomaticky povedať NIE

Ako diplomaticky povedať NIE

Môže sa stať, že sa dostanete do situácie, v ktorej Vám partner, spolupracovník alebo zamestnanec navrhne niečo, čo Vy nepovažujete za správne, etické.

17.01.2011 viac info